E-İhracat
Amazon Lansman ve Reklam


Amazon'da Ürün Lansmanı Nedir?
Listem Ön Sayfalara Nasıl Taşınacak?
Ürün lansmanı, bir ürünün pazara çıkış aşamasında yapılan planlı ve sistematik pazarlama faaliyetlerini ifade eder.
“Amazon Private Label” yol haritasının başlangıcını hazırlar. Markaların online pazarda rekabet edebilmelerini, satışta sürdürülebilirliklerini sağlama adına pazarda veri topladığı, ürünün müşteriyle buluştuğu ve e-ihracat satış sürecine ilk pratik şekillendirmelerin yapıldığı bir aşamadır.
Export Partners olarak bu aşamada ürünlerinizi, birçok firmada başarılı bir şekilde uygulandığı üzere, Amazon Amerika’da ön sayfalara getirip, reklam süreçlerinizi optimize ederek organik satış yakalamanız adına aksiyonlar alır.

Listenizin index durumunu ilettiğiniz listenize ait link üzerinden inceliyoruz.

Anahtar kelime analizi ile ürününüzün satış elde ettiği kelimeleri belirliyoruz.

Kampanya stratejisini ve ürünlerin hangi adetlerde ne kadar süre ile dağıtılacağını belirliyoruz.

Listenizi ilgili anahtar kelimelerden 1. sayfaya getiriyoruz.
Organik satışlarınızı artırın!
Amazon politikalarına uygun olarak dış trafik trafik reklam ve performans araçları aracılığıyla ürün lansman sürecinizi destekliyoruz. Ürün listeleriniz için görünürlüğü ve etkileşimi en üst düzeye çıkarmak için, aşağıdakiler gibi araç ve hizmetlerin bir kombinasyonunu kullanıyoruz:
1)Sosyal Medya Platformları aracılığıyla Influencer Pazarlama Odaklı Dış Trafik
Amazon attribution aracılığıyla sosyal medya üzerinden gelen trafik metrikleri izlenir ve ayrıca brand referral bonus ile Amazon kesintilerinden tasarruf edilir.
2) Ürün incelemeleri
Alıcı güven için Amazon Vine Amazon sistemine kayıtlı alıcılar tarafından ürünleriniz objektif biçimde test ettirilir. Bu alıcılar tarafından iletilen yorumlar ürün sayfasının organik indeks almasına destek sağlar.
3) Veri odaklı anahtar kelime hedefleme ve PPC kampanyaları
4) Promosyon ürün dağıtımı
Ürünleriniz promosyon şirketleri aracılığıyla kupon ve affilite linkleri üzerinden alıma sunulur. Linkler Google ads kodludur ve bu sayede belirlenen anahtar kelimeler üzerinden sayfaya trafik çekilir.


Amerika Amazon, Etsy gibi online satış yapan satıcıların pazaryerlerinde rekabet edebilmeleri için satış stratejilerinin belirlendiği, anahtar kelime analizlerinin ve PPC reklam optimizasyonların yapıldığı ayrıca ürünlerin test edilmek üzere gerçek alıcılara promosyon olarak dağıtıldığı yapay zekâ destekli çoklu bir platform kullanmaktayız.
Sistem sizi temelde rakiplerin en yoğun satış elde ettiği anahtar kelimelerde ön sıralarda konumlandırır ve organik satış fırsatı yakalamanızı sağlar. Sisteme satıcı olarak kayıt sağlandığında Keyword analiz talebi oluşturulur. Sonrasında sistemimiz ürün genel kategorisi ve rakip satıcıları analiz ederek size rapor hazırlar.
- Rakip satıcıların en yoğun satış elde ettiği anahtar kelime listesi,
- PPC Reklamları için anahtar kelime grupları,
- Belirlenen anahtar kelimelerin satış dönüşüm oranları,
- Mevcut listenizin indeks durumu,
- Öne çıkmanız gereken anahtar kelimeler ve promosyon adetleriniz yer almaktadır.
Listenizi takip ederek tetiklenen ve öne çıkan anahtar kelimeleri belirliyoruz ve size yeni aksiyon planı hazırlıyoruz. Süreçle alakalı, bazı en genel sorular aşağıdaki gibi;
Sıkça Sorulan Sorular
Amazon’da ürün lansmanı hakkında merak ettiğiniz sorulara burada cevap bulabilirsiniz. Yine de aklınıza takılan sorular olursa cevaplandırmaktan mutluluk duyarız. Hemen bizimle iletişime geçin, tüm sorularınızın çözümünü sunalım.
Anahtar kelime analizi sonucunda oluşturulan kampanya strateji raporu hangi kelimeden kaç adet ürünün promosyon olarak dağıtılacağını belirlemektedir ve bu doğrultuda belirlenen kelimeler üzerinden hazırlanan alım linki ile yaklaşık 22 bin kişilik alıcı havuzuna ürünler sunulur. Alımlar Google gibi arama motorları üzerinde kodlanmış link ile günlük olarak, artan adetlerde yapılıp, sales rank’ı düşürecek, dış trafik etkisi yaratılarak ve kampanya bitimine yakın listenizin ilgili kelimeden ön sayfada yer alması sağlanacaktır. Ayrıca diğer birçok, dönüşüm oranına sahip, kısa ya da uzun kuyruklu, alakalı kelimeden dahi ürün listesi indeks aldığı gibi, PPC rank artarak reklamlarda daha düşük teklif (bid) ile ön sıralarda gözükebileceksiniz.
Hayır. Direk olarak bir review hizmeti olmayıp listenize trafik çeken, index aldıran ve organik satışa hazırlayan bir hizmettir. Alıcılar kendi rızası dahilinde yorum yazabilir fakat bu konu bir hizmet çerçevesinde değildir.
Evet. USA’da yerleşik yasal bir şirket olduğumuzdan fatura alıp gider gösterebilirsiniz
Amazon PPC Reklam
Amazon reklamı, Amazon’un çeşitli reklam modülleri aracılığıyla ürünlerinizi veya markanızı platformda tanıtmak için kullandığı reklam stratejilerini ifade eder. Amazon, satıcılarına ve markalara, platformlarında ürünlerini daha görünür hale getirmeleri için çeşitli reklam seçenekleri sunar. Amazon’un başlıca reklam hizmetleri:

Bu reklam türü, belirli anahtar kelimelerle ilişkilendirilmiş ürünleri vurgulamak için kullanılır. Ürünleriniz, müşterilerin belirli anahtar kelimeleri arattıklarında, bu reklamlar arama sonuçları sayfasında veya ürün detay sayfalarında görünebilir.

Sponsorlu Marka Reklamları (Sponsored Brands)
Bu reklam türü, markanızı ve ürünlerinizi vurgulamak için kullanılır. Bu reklamlar genellikle başlık, marka logosu ve bir dizi ürün içerir ve müşterileri markanıza yönlendirmeyi amaçlar.

Sponsorlu Mağaza Reklamları (Sponsored Display)
Bu reklam türü, satıcıların veya markaların kendi Amazon mağazalarını tanıtmak için kullanabileceği bir formattır. Bu reklamlar, ürün kategorilerine özel olarak hedeflenen müşterilere gösterilebilir.
Amazon’un temel PPC metriklerini ve maliyet kalemlerini anlamak önemlidir. Konu hakkında detaylı bilgi için “Amazon PPC Reklam” adlı blog yazımızı okuyabilirsiniz.
Farkındayız!
Export Partners olarak Amazon sürecinize başlangıçta ve devamında reklam maliyetlerinin öz sermayenize ve net kâr marjınıza ne kadar aşağı yönlü bir etki yarattığının farkındayız.
Bu nedenle başlangıç maliyetlerinizi, ACOS oranlarınızı dizginleme, uzun vadede aşağı çekme, reklam optimizasyonu ve etkin metrik takibi ile minimize etmeyi hedefliyoruz.