E-İhracat
Amazon Danışmanlık

Amazon'da Satış Yapmak
Amazon Danışmanlık hizmetimiz ürünlerinizin Amerika, Kanada, İngiltere, Avrupa Pazar yerlerinde mağaza kurulumu ile başlayarak, ürünlerinizin organik satış alıp sürdürülebilir faaliyet karı elde etmeniz adına gerekli tüm sürecin baştan sona yönetilmesini amaçlamaktadır.
Amazon FBA Yönetimi, pazar yerinin diğer online platformlara oranla daha sistematik, nispeten daha kuralcı bir yapıya sahip olduğundan dolayı özellikle ilk aşamalarda firmalara zaman, maliyet avantajı sağlayıp, olası negatif, pratik tecrübeden sakınmalarını amaçlamaktadır.

Neden Amazon'da Ticaret Yapmalısınız?
Export Partners olarak en önemli gördüğümüz 4 neden

Güven ve İtibar
Amazon güvenilir ve köklü bir e-ticaret platformudur. Birçok bireysel ve kurumsal müşteri Amazon markasına güvenir, bu da doğru bir süreç yönetimi ile ürünlerinizin ve markanızın güvenilirliği üzerinde olumlu bir etki yaratabilir. Uzun vadede dışarıdan B2B kurumsal müşteri çekmenize dahi alt yapı oluşturabilir.

Amazon'un Fulfillment Hizmeti (FBA)
Amazon'un FBA programı sayesinde ürünlerinizi depolamak, paketlemek ve müşterilere süratle göndermek için geniş dağıtım merkezi ağından faydalanabilirsiniz. Bu firmanıza zaman ve kaynak kazandırır, süreçte diğer pazarlama alanlarına odaklanmanıza olanak tanır.

Geniş Müşteri Kitlesi
Amazon'un muazzam ve çeşitli bir müşteri kitlesi bulunmaktadır. Amazon üzerinde satış yaparak dünya çapından milyonlarca aktif müşteriye erişim sağlarsınız, ürünlerinizin potansiyel pazar erişimini ve pazarlama ağını genişletebilirsiniz.

Türkiye’ nin Lojistik Avantajı
Ülkemiz konumu gereği birçok kıyasla yüksek bir lojistik hızına ve kargo seçeneğine sahiptir. Gümrük Birliği anlaşmamızdan dolayı Avrupa birliği ülkelerine gümrük vergisi ödemeyiz.
Neden Amazon'da Export Partners ile Çalışmalısınız?
Private Label Modeli Tecrübesi
Kendi markalarımız dahil Amazon’da referans gösterilebilecek başarılı markaların liste kurulumu ve danışmanlık süreçlerinde yer almamızın getirdiği know-how pratik tecrübe aktarımı.
Organik Satış Yakalayın
Partner firmalarımız aracılığıyla gerçekleştirdiğimiz ürün lansmanı, promosyon ürün dağıtımı ve etkin reklam yönetimi ile listenizin pazar yerinde ön sayfalarda görünürlüğünü artırarak, organik satış yapabilen konumuna getirebilme.
Uzun Vadeli Çözüm Ortaklığı
Amazon satış sürecinde eğitim ile paralel süreç yönetimi, portföyümüzdeki firmalara e-ticaret sürecinde uçtan uca destek verme anlayışı ve proaktif yaklaşım.
Amazon Private Label Yol Haritası
Amazon private label süreç yönetiminde ilk aşama, Amazon'da organik satış yakalayabilecek ve rekabetçi piyasada ilk etapta yer edinebilecek potansiyel bir üründe karar kılmaktır. Bu, pazarı, ilgili kategoriyi ve alt kategoriyi, analiz ederek mümkün mertebe yüksek talep gören ve nispeten düşük rekabeti olan ürünleri bulmayı içerir. Bu aşamada rekabet analizi, ürününüze ait kâr marjı analizi ve anahtar kelime analizleri gibi oldukça elzem adımları sizlere raporlamaktayız.
Amazon satış sürecindeki maliyet kalemlerini raporlar, uzun vadeli yol haritasını çizer, olası engelleri ve firmanın güçlü yönlerini, ürününüzde satışı artırıcı farklılaştırma gereklilikleri mevcut ise rasyonel bir şekilde aktarmaktayız.
Ürün üretildikten sonra ya da paralelinde yer alan aşama da ürün için bir Amazon kataloğunda marka kaydı oluşturmak gerekmektedir. Bu aşamada ürünün marka tescili (trademark) sürecini başlatıp, Amazon kataloğuna marka kaydınızı (Amazon Brand registry) tamamlamaktayız.
Marka kaydını takip eden adımda ürün listesini Amazon'a eklenmesidir. Bu aşama, ürün başlığını, açıklamasını ve arama terimlerini (SEO) optimize ederek arama sonuçlarında görünürlüğünü artırmayı ve ürün sayfasını oluşturmayı içerir. Veri analitiğini etkin şekilde kullanarak Amazon sayfanızı satışa dönüşüm oranı yüksek, ilintili anahtar kelimelerle hazırlıyoruz. Buna ek olarak görselliği üst seviyeye çıkaran (Aplus içerik) katalog dizaynı yaparak sayfanızdaki trafiği artırmayı hedefliyoruz.
Ürünler Amazon FBA depoya ya da ara depo olarak belirlenen konumlara kurumsal çözüm ortağı lojistik firmalarımız ile yüklemeden önce, Amazon paneli üzerinden kargo planınızı oluşturup, ürün ambalajı ve kolilerin üzerine yapıştıracağınız depo barkodlarını sizlere iletip süreçte temas halinde ilerliyoruz.
Ürünlerin stoğa girmesini takip eden aşamada, ürün lansmanı kapsamında belirlenen anahtar kelimeler üzerinden promosyon ürün dağıtımı yapılarak (Amazon giveaway) listenizin organik satış ve trafik yakalama şansının artacağı ön sayfalara taşınmasını sağlıyoruz. Buna paralel olarak Amazon reklam paneli (PPC ads) üzerinden reklam kurulumu, optimizasyonu ve yönetimi yaparak satış hacmini artırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz.
Son etapta karşılıklı belirlenen süre ve çerçevede ürünün performans metriklerini izlemek ve gerektiğinde iyileştirmeye yönelik aksiyonlar alıyoruz. Bunu, müşteri geri bildirimlerini analiz etmek, satış verilerini izlemek ve performansını iyileştirmek için üründe, reklam yönetiminde veya pazarlama stratejisinde değişiklikler yapmayı içeren bir süreç olarak tanımlamaktayız.
Amazon Private Label Yol Haritası
Pazar ve Ürün Analizi
Amazon private label süreç yönetiminde ilk aşama, Amazon'da organik satış yakalayabilecek ve rekabetçi piyasada ilk etapta yer edinebilecek potansiyel bir üründe karar kılmaktır. Bu, pazarı, ilgili kategoriyi ve alt kategoriyi, analiz ederek mümkün mertebe yüksek talep gören ve nispeten düşük rekabeti olan ürünleri bulmayı içerir. Bu aşamada rekabet analizi, ürününüze ait kâr marjı analizi ve anahtar kelime analizleri gibi oldukça elzem adımları sizlere raporlamaktayız.
Strateji ve Bütçe Planlama
Amazon satış sürecindeki maliyet kalemlerini raporlar, uzun vadeli yol haritasını çizer, olası engelleri ve firmanın güçlü yönlerini, ürününüzde satışı artırıcı farklılaştırma gereklilikleri mevcut ise rasyonel bir şekilde aktarmaktayız.
Marka Tescili,
Amazon Marka Kaydı
Ürün üretildikten sonra ya da paralelinde yer alan aşama da ürün için bir Amazon kataloğunda marka kaydı oluşturmak gerekmektedir. Bu aşamada ürünün marka tescili (trademark) sürecini başlatıp, Amazon kataloğuna marka kaydınızı (Amazon Brand registry) tamamlamaktayız.
Liste Oluşturma ve Optimizasyon
Marka kaydını takip eden adımda ürün listesini Amazon'a eklenmesidir. Bu aşama, ürün başlığını, açıklamasını ve arama terimlerini (SEO) optimize ederek arama sonuçlarında görünürlüğünü artırmayı ve ürün sayfasını oluşturmayı içerir. Veri analitiğini etkin şekilde kullanarak Amazon sayfanızı satışa dönüşüm oranı yüksek, ilintili anahtar kelimelerle hazırlıyoruz. Buna ek olarak görselliği üst seviyeye çıkaran (Aplus içerik) katalog dizaynı yaparak sayfanızdaki trafiği artırmayı hedefliyoruz.
Ürün Nakliyesi ve Depoya Sevk
Ürünler Amazon FBA depoya ya da ara depo olarak belirlenen konumlara kurumsal çözüm ortağı lojistik firmalarımız ile yüklemeden önce, Amazon paneli üzerinden kargo planınızı oluşturup, ürün ambalajı ve kolilerin üzerine yapıştıracağınız depo barkodlarını sizlere iletip süreçte temas halinde ilerliyoruz.
Ürün Lansmanı ve Reklam Yönetimi
Ürünlerin stoğa girmesini takip eden aşamada, ürün lansmanı kapsamında belirlenen anahtar kelimeler üzerinden promosyon ürün dağıtımı yapılarak (Amazon giveaway) listenizin organik satış ve trafik yakalama şansının artacağı ön sayfalara taşınmasını sağlıyoruz. Buna paralel olarak Amazon reklam paneli (PPC ads) üzerinden reklam kurulumu, optimizasyonu ve yönetimi yaparak satış hacmini artırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz.
İzleme ve Geliştirme
Son etapta karşılıklı belirlenen süre ve çerçevede ürünün performans metriklerini izlemek ve gerektiğinde iyileştirmeye yönelik aksiyonlar alıyoruz. Bunu, müşteri geri bildirimlerini analiz etmek, satış verilerini izlemek ve performansını iyileştirmek için üründe, reklam yönetiminde veya pazarlama stratejisinde değişiklikler yapmayı içeren bir süreç olarak tanımlamaktayız.
Amazon'da Sıkça Sorulan Sorular
Başlıca Amazon maliyetleri: FBA ücreti (fba fee) ,pazar yeri satış komisyonu (referral fee), depo kira ücreti(storage fee), platform aidat ücreti (subscription fee), kargo gönderim (freight) olarak yer almaktadır.
Mali açıdan yurt içinde ya da yurt dışında şirket sahibi olmanız gereklidir. Mal alımında tarafınıza fatura kesilmesi ya da ürün çıkışında satışı faturalandırabilme, ihracat üzerinden KDV iadesi talep etme adına gereklilik arz eder. Yurt dışı şirketiniz ilgili ülkede muhatap bulundurma adına önemlidir. Gönderinin ulaştığı ülkede gümrük sürecinde alıcı firma talep bilgisi edilebilmektedir. Yurt dışı online pazar yerlerinden banka hesabınıza iletilecek paranın vergilendirilmesi, gelir beyanı uzun vadeli perspektifte, ticari ilişkilerde size katkı sağlayacaktır. Amerika'da Şirket Nasıl Kurulur?
Amazon bakiyenizin bir bölümüne FBA ücreti, reklam ücreti gibi kalemleri karşılamak amacıyla rezerv koyacaktır. Yeni satıcı iseniz bu süreç 1 aya kadar çıkabilmektedir. Amazon’dan 2 haftalık periyotlarda ödeme alırsınız. Ödemelerinizi Payoneer, Wise, Mercury Bank gibi sanal bankacılık platformları aracılığıyla alabilirsiniz.
Amazonda satış müşteri memnuniyeti ölçümü platform tarafından katı kurallara tabi bir parametredir. Müşterilere hızlı en hızlı ve güvenilir şekilde kargo gönderimi bunların başlıcaları arasındadır. Amazon hesap sağlının olumsuz etkilenmemesi ve ürünlerin hedef ülke pazarında daha etkin bir biçimde dağılımı ve buna bağlı olarak listenin daha yüksek online görünürlük elde etmesi açısından Amazon’un FBA depolarının kullanılmasını tavsiye etmekteyiz. Ya da satış yaptığınız pazarda profesyonel 3PL (ara depo) ile anlaşarak FBM sistemiyle satış yapabilirsiniz. İki farklı yöntemin de maliyet kalemlerini sürece girmeden detaylı analiz etmek gerekmektedir. Ara depo sürecinde FBA fee (fba ücreti) ödenmez iken FBM sisteminde, kargo gönderim ve paketleme ücreti olacaktır. İki seçenekte de depo ücreti (storage fee) olacaktır.
Ara depo sağlayıcıları tarafından sunulan temel işlevler ve hizmetler şunları içerebilir:
- Depolama ve Dağıtım: ara depo sağlayıcıları genellikle depolama ve dağıtım hizmetleri sunar, envanteri yönetir ve ürünleri müşterilere veya diğer dağıtım noktalarına gönderir.
- Taşıma Hizmetleri: Bu, malzemelerin bir konumdan başka bir konuma taşınmasını içerir; bu taşıma karayolu, hava, deniz veya demiryoluyla gerçekleşebilir. Taşıma lojistiğinin koordinasyonunu ve optimizasyonunu yönetebilmektedir.
- Sipariş İşleme: ara depolar genellikle sipariş toplama, paketleme ve müşterilere gönderme sürecini yönetir.
- Envanter Yönetimi: ara depo sağlayıcıları, ürünlerin ihtiyaç duyulduğunda mevcut olduğundan ve aşırı stok veya stok tükenmesi gibi durumları önlemek için envanter seviyelerini izlemeye yardımcı olabilir.
Amazon reklamı, Amazon'un çeşitli reklam modülleri aracılığıyla ürünlerinizi veya markanızı platformda tanıtmak için kullandığı reklam stratejilerini ifade eder. Amazon, satıcılarına ve markalara, platformlarında ürünlerini daha görünür hale getirmeleri için çeşitli reklam seçenekleri sunar. Daha fazla bilgi için Amazon Lansman ve PPC Nedir? adlı blog yazımızı okuyabilirsiniz.
Amazon FBA depolarına ürün sevkiyatında ihracatı yaptığınız lehdar Amazon kurumu değildir. Faturanızı keserken ithalatçı olarak hedef ülkede şirketiniz varsa kendi yurt dışı şirketinizi ithalatçı gösterebilir veya gümrük sürecinizi yönetecek bir firmayla anlaşabilirsiniz.
Türkiye’de tescilli markanızı Amazon kataloğuna kaydettirip Amazon brand registry başvurusunda bulunabilirsiniz fakat bu satış yapılan ülkedeki marka haklarınızı tamamen korumamaktadır.
Hedef pazara ürün gönderebilmek ve stok tutabilmek adına EORI ve VAT kaydı gerçekleştirmiş olmalıdır. İngiltere'de Şirket Kurmak >
Ürünleriniz gerçek alıcılar tarafından promosyon ürün kapsamında satın alınarak listenizde dış trafik yaratıldığı ve ön sayfalarda görünmesini sağlanarak organik satış yakalamanızın hedeflendiği bir pazarlama sürecidir. Amazon Lansman ve Reklam >
Yurtdışı ürün gönderiniz ihracat kapsamında KDV’siz fatura ile beraber gönderildikten sonraki süreçte için mali Müşaviriniz ile görüşerek KDV iadesi için vergi dairesine başvuruda bulunabilirsiniz ya da ilgili hesaplarda mahsuplaşma işlemi gerçekleştirebilirsiniz.